شيب در قطعات صنعتي ( یک طرفه، دوطرفه و مخروط ها )

شيب در قطعات صنعتي

در اینجا از کتاب های هنرستان نظام قدیم اسکن هایی قرار داده شده است که به سادگی شیب در قطعات صنعتی ، یک طرفه و دو طرفه و همچنین شیب در قطعات مخروطی و نحوه محاسبات آن  با توجه به فرمول های مورد نیاز را بیان می نمایید .این مطالب برای کارآموزان آموزش فنی و حرفه ای ، دانشجویان و افرادی که در بازار کار مشغول هستنند کاربرد زیادی دارند ، امید است که با استفاده از این مطالب کارهای انجام شده کیفیت مطلوبی داشته باشند . در زیر بعضی از تعاریف برا مثال آورده شده است :

شيب در قطعات به معني سرازيري و يا سر بالايي بوده و يا بطور كلي عبارت است از:

اختلاف ارتفاع يكنواخت قطعه در طول معيني از آن

قطعات مخروطي اجسام دواري هستند كه بطور يكنواخت و تحت اصولي باريك شده اند . از قطعات مخروطي در صنعت براي آب بندي ، اتصال موقت و يا انتقال حركت استفاده مي شود .

باريك شدن مخروط ( نسبت مخروطي )

منظور از باريك شدن مخروط تغيير قطر آن به اندازه يك ميليمتر در طول K ميليمتر مي باشد ، كه آن را نسبت مخروطي نيز مي گويند . علامت اختصاري نسبت مخروطي آن K :1 مي باشد كه در بالاي خط محور مخروط نوشته مي شود .

شيب مخروط

شيب مخروط عبارت است از تغيير شعاع به اندازه يك ميليمتر در طول 2K ميليمتر و مقدار آن برابر نصف نسبت باريك شدن ( نسبت مخروطي ) خواهد بود . علامت اختصاري شيب مخروط 1:2K مي باشد و مقدار اين نسبت بالاي مولد مخروط نوشته مي شود .
>>>>>>>>>>>> دانلود در ادامه مطلب <<<<<<<<<<<<<
 

شیب در قطعات صنعتی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *