اختتامیه هفته پژوهش دانشگاه جندی شاپور دزفول آذر 98

اختتامیه هفته پژوهش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، دکتر محمدرضا عصاری ریاست دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: طی سال های اخیر سیاست سرمایه گذاری های کلان پژوهشی به سمت اثربخشی بر محیط پیرامون خود رفته و نه تنها به عنوان ابزاری برای پژوهشگر کاربرد ندارد بلکه وارد محیط میدانی شده است.

وی بیان نمود: دانشگاه صنعتی جندی شاپور در چهار سال فعالیت اخیر خود با تحولات صورت گرفته حجم قراردادها از سطح 500 میلیون ریال به 17 میلیارد ریال افزایش یافته که این نشان دهنده اعتماد حوزه های بیرونی به دانشگاه و توانمندی های آن است.

دکتر عصاری افزود: دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با حفظ ظرفیت های آموزشی به سمت پژوهش های کاربردی و اثرگذار بر محیط و جامعه حرکت نموده که امید است با حمایت مسئولان از این رویکرد به رشد هرچه بیشتر ظرفیت های موجود در دانشگاه دست یابیم.

مهندس عباس پاپی زاده نماینده مردم شهرستان دزفول درمجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اقداماتی که درخصوص سرمایه گذاری در شهرستان دزفول صورت گرفته، زمینه اتصال دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با بخش صنعت فراهم شده است. در حال حاضر ارتباط کارخانه فولاد دزفول به عنوان بزرگترین صنعت در شمال خوزستان با دانشگاه می تواند در جهت رونق تولید و کمک به حوزه های کاربردی دانشگاه بسیار موثر باشد.

وی افزود: با توجه به اخذ مجوز کانون دانش و صنعت قند و شکر از سوی دانشگاه جندی شاپور دزفول و احداث دو کارخانه قند با ظرفیت 30 هزار تن در دزفول، ظرفیت چغندر قند دزفول به 50 هزارتن خواهد رسید که نویدی روشن برای دانشگاه و شهرستان دزفول می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی امام جمعه شهرستان دزفول گفت: موفقیت و پیشرفت در عرصه های علمی،فرهنگی و اجتماعی بستگی به میزان تحقیق و پژوهش دارد پس باید بیشتر به این سئله توجه شود و اهمیت پژوهش باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود تا به تعالی دست یابیم.

وی بیان نمود: علم و دانش با تن آسایی و راحتی جسم هیچ ارتباطی ندارد و با نگاهی به زندگی علما و دانشمندان می شودبه مجاهدت های شبانه روزی آنان پی برد، دشمنان به دنبال بی ریشه و بی هویت کردن جوانان ما می باشند که اگر جوانان احساس خلا در الگوهای فرهنگی و اسلامی کنند تحت تاثیر الگوهای دشمنان قرار خواهند گرفت پس لازم است که بیشتر از پیش شخصیت های برجسته به نسل جوان معرفی شوند.

امام جمعه شهرستان دزفول اظهار داشت: طی بازدیدی که از نمایشگاه پژوهش و فناوری به عمل آمد متوجه شدم که برخی از طرح ها و پژوهش ها تکراری هستند در صورتی که تحقیق و پژوهش با نوآوری و خلاقیت مرتبط و موثر است پس لازم است چنین طرح هایی ابتدا رشو و تغییر یابند و پس از آن دوباره عرضا شوند.  مهندس امید بن‌عباس سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول با اشاره به شعار هفته پژوهش و فناوری با عنوان پژوهش اثر بخش ، فناوری ارزش آفرین و رونق تولید گفت: ما باید به جنبه فناوری توجه ویژه ای داشته باشیم و آن چیزی که نیاز کشور ما است بحث فناوری است. اگر نخبگان و دانشجویان ما تلاش میکنند و پژوهشی در زمینه های مختلف انجام میدهند باید این پژوهش ها منجر به فناوری شود.    وی افزود: نیاز اصلی کشور بحث ارزش آفرینی در حوزه فناوری است و فناوری در کشور ما بسیار اهمیت دارد. با توجه به روحیات جوانان و ظرفیت های دزفول می توانیم دزفول را در زمینه های آی تی ، نانوتکنولوژی ، بیوتکنولوژیبه عنوان یک قطب معرفی کنیم.   سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت :افتخار ما در دنیا این است که در زمینه های مختلف سربلند هستیم و میتوانیم قله های رفیع پیشرفت را فتح کنیم و به رونق تولید برسیم.

در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر شهرستان های دزفول، شوش و اندیمشک تجلیل به عمل آمد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *