ماشین کاری سالیدکم – SolidCAM

به طور کلی همه پروژه های صنعتی که با ساخت ماشین، ابزار، قالب، قطعه و … سروکار دارند، نیاز دارند تا محصولات خود را به مرحله تولید برسانند. اصلی ترین روش، تولید ماشین کاری می باشد. برای محصولات پیچیده با شکل های هندسی پیچیده و همچنین برای افزایش دقت و سرعت تولید، فرآیند ماشین کاری توسط دستگاه های کنترل عددی انجام می گیرد. برای کار با ماشین های کنترل عددی نیاز به تولید برنامه لازم برای ساخت محصول است. این برنامه توسط نرم افزارهای ساخت به کمک کامپیوتر و یا به اختصار CAM ایجاد می گردد. یکی از این نرم افزارهای CAM، نرم افزار SolidCAM است.

 

نرم افزار SolidCAM یک نرم افزار استثنایی و تضمین شده می باشد که به عنوان مهندسی CAM با نرم افزار SOLIDWORKS در ارتباط می باشد. این نرم افزار مجموعه ای از بهترین کلاس های ساخت را در محیط SOLIDWORKS فراهم می آورد، به طوری که قادر است فرآیندهای فرزکاری ۲٫۵ بعدی و ۳ بعدی، ماشین کاری با سرعت بالا (HSM)، فرزکاری های ۴ و ۵ محوره، شبیه سازی فرزکاری ۵ محوره، تراشکاری، Mill-Turn و Turn-mill تا ۵ محور و وایرکات تا ۴ محور و … را پشتیبانی نماید. این نرم افزار با یکپارچگی و شرکت پذیری کامل با قدرتمندترین نرم افزار طراحی (SOLIDWORKS) تمامی عملیات ماشین کاری ازجمله تعریف، محاسبه و شبیه سازی و … را درون محیط SOLIDWORKS انجام می دهد.

ترکیب SOLIDWORKS+SolidCAM یکی از بهترین کلاس های CAD/CAM را جهت سازمان دهی تولید، فراهم می آورد که با موفقیت در محیط های تولید توسط هزاران شرکت و کارگاه ساخت، استفاده شده اند. از این نرم افزار می توان به طور گسترده جهت تولید قطعات مکانیکی، الکترونیکی، پزشکی و نیز در صنایع طراحی و ساخت ماشین های ابزار، اتومبیل و هوافضا استفاده نمود و آن را به خوبی در کارگاه های ساخت قالب و نمونه سازی سریع به کار گرفت. امروزه که شرکت های ساخت موفق، دستگاه های مجتمع CAD/CAM را جهت عرضه سریع به بازار و کاهش هزینه ها به کار می گیرند، ترکیبی از نرم افزارهای SOLIDWORKS و SolidCAM می تواند به آن ها کمک شایانی کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *